Eesti-Prantsuse tudengite vahetusprojekt Prantusmaal

Kuupäev: 14.10.2007

Info:

Maaülikooli tudengid külastavad Lille Ülikooli 14-21. oktoobrini.

8.novembri Maaülikooli lehes ilmunud lugu:

Eesti Maaülikooli tudengid Prantsusmaal Lille´s.

Prantsusmaa põhjaosas, üsna Belgia piiri lähedal asub linn nimega Lille. Sealse ülikooli (Catholic University of Lille) instituudi (Institut Superieur d´Agriculture) ja Eesti Maaülikoolipeamiselt PKI üliõpilaste vahel on juba kolm aastat toimunud sisukad vahetusnädalad. Oktoobrikuu keskel sõitsidki 19 Eesti Maaülikooli tudengit Prantsusmaale silmaringi laiendama.

Nädala mõte on tutvustada keskkonnaprobleeme ja muid sellega seotud teemasid. Kolme päeva jooksul kuulasime ettekandeid, sealse regiooni keskkonnast ja põllumajandusest, keskkonnaprobleemidest, veest ja veekaitsega seonduvast, geoloogilistest vajumistest jne. Prof. Valdo Kuusemets tutvustas Eesti keskkonnaprobleeme ja rääkis bioloogilisest mitmekesisusest. Kevadel näitasime prantslastele Al Gore´i filmi „Inconvenient truth“, nüüd pakuti meile justkui vastusena vaatamiseks filmi „The great global warming swindle“.

Kahel päeval sõitsime ringi. Kuna kaevandusalade aherainemäed on seal tavalised, siis näidati meile Rieulay terrikooni. Sealsest alast oli saanud puhkeala jalutusteede ja järvega. Lewarde kaevandusajaloo keskus tuli paljuski tuttav ette neile, kes Eestis Kohtla kaevanduspark-muuseumis käinud. Veel õnnestus meil ära käia Gravelines tuumajõujaamas. Lootsime küll tuumajaama lähemalt näha, aga põgus ekskursioon bussiga jaama territooriumil oli ka väärt. Endistest tööstualadest nägime Metaleurop´i. Taastamisporjekti raames oli reostus likvideeritud ja peagi saab alal olema jäätmekäitluskompleks.

Peale loenguid ja ekskursioone oli loomulikult „kultuuriprogramm“, tutvusime Lille õhtuse eluga. Viimase päeva veetsime Pariisis. Võib ju küsida, et mis on üks päev Pariisis, aga Eiffeli torni, Jumalaema kiriku ja Triumfi kaare nägime ära.

Üheltpoolt oli see reis hariv, teisalt aga hea eluline kogemus. Või nagu üks nädalast osavõtja ütles: „See oli barjääride lõhkumine!“ Nüüd hakkame usinasti kevadist nädalat planeerima, et siis taaskord prantslasi tervitada.